Faq: Frequently Asked Questions - Dokeos

Ik kan niet inloggen op Dokeos

Het duurt meestal enkele dagen na je inschrijving vooraleer je toegang tot Dokeos in orde komt. Als je merkt dat het te lang duurt, vul het formulier dan in op onze website - Info - Contacteer ons - Problemen Dokeos of indien dit niet lukt, stuur je een mail naar de helpdesk met al je gekende gegevens. We ondernemen dan het nodige om je zo spoedig al mogelijk te helpen.

Ik weet mijn login en wachtwoord niet meer

Je kan deze gegevens opvragen bij je eigen leerkracht.

Nieuwe loginprocedure

Beste cursist Door het nieuwe administratieve programma is er een nieuwe loginprocedure nodig. Je nieuwe login kan je vinden in de rechterbovenhoek van de inschrijvingsfiche. De gebruikersnaam is hoofdlettergevoelig. Indien je niet kan inloggen, neem zo snel mogelijk contact op met de helpdesk met duidelijke vermelding van je naam, voornaam, logingegevens (gebruikersnaam en wachtwoord) en de les die je volgt. Het SNT dokeos team Wijzigen van je gegevens Beste cursist Door de koppeling met het nieuwe administratieve programma is het niet meer mogelijk om zelf je gegevens te wijzigen. Indien je emailadres niet juist is moet je dit vanaf nu melden aan je leerkracht of het SNT-secretariaat. Het SNT dokeos team Nieuwe loginprocedure Beste cursist Door het nieuwe administratieve programma is er een nieuwe loginprocedure nodig. Je nieuwe login kan je vinden in de rechterbovenhoek van de inschrijvingsfiche. De gebruikersnaam is hoofdlettergevoelig. Indien je niet kan inloggen, neem zo snel mogelijk contact op met de helpdesk met duidelijke vermelding van je naam, voornaam, logingegevens (gebruikersnaam en wachtwoord) en de les die je volgt. Het SNT dokeos team

Na het inloggen verschijnt mijn cursus niet

Het duurt meestal enkele dagen na je inschrijving vooraleer je je cursus ziet verschijnen. Als je merkt dat het te lang duurt, vul het formulier dan in op onze website - Info - Contacteer ons - Problemen Dokeos of indien dit niet lukt, stuur je een mail naar de helpdesk met al je gekende gegevens. We ondernemen dan het nodige om je zo spoedig al mogelijk te helpen.

Hoe contact opnemen met de helpdesk?

Ga naar Helpdesk Dokeos. Vul het formulier zo compleet mogelijk in. De helpdesk zal je zo spoedig mogelijk contacteren.

Verbetering invuloefening komt niet tevoorschijn

De oplossing bestaat erin de oefening in het leerpad terug aan te klikken. Je ziet dan in het rechtergedeelte onderaan het nummer van je poging, ogenblik dat ze werd gemaakt, de score, en de knoppen [show] en [not validated] (kan ook in een andere taal) verschijnen. Klik op [show] en de correcties verschijnen.

Cursusbeheer en verbodsbord

Na het beëindigen van de oefening krijg ik de mededeling dat ik geen cursusbeheerder ben. In dokeos zit een beveiliging die je sessie na een bepaalde tijd automatisch afsluit, net zoals bv bij PC-banking. Log opnieuw in, en ga terug naar de oefening. Merk je tijdens het maken van een oefening dat je een "verbodsbord" krijgt wanneer je op de knop [save and continue] klikt, dan betekent dit dat je sessie is verstreken. Je kan dan maar beter afsluiten en opnieuw inloggen.

Oranje knop [end test] is slechts gedeeltelijk zichtbaar

Je ziet de knop gedeeltelijk. Klik er op en de oefening zal correct worden beëindigd.(Wanneer de oefening slechts weinig de lengte van een schermpagina overschrijdt, kan je ook eerst op [CTRL][-] drukken (control toets en min toets gelijktijdig indrukken. De schermresolutie zal verkleinen en de oranje knop zal zichtbaar worden. Klik nu op de oranje knop. Opgelet: nadien moet terug op [CTRL][+] worden gedrukt om naar de oorspronkelijke schermresolutie terug te keren.)

iPhone/iPad, documenten niet leesbaar.

Dokeos is leesbaar op iPhone/iPad als javascript (instellingen Safari) actief staat. Bepaalde documenten worden niet goed weergegeven in Dokeos op een iPhone/iPad (vb. pdf-bestanden). iDownloads PLUS is een krachtige en snelle download manager in de App Store. Je kan snel en gemakkelijk bestanden uit het internet dan ook op je i-Device downloaden en vervolgens bekijken/afspelen of naar je pc overbrengen. Handleiding te verkrijgen door e-mail te sturen naar helpdesk@snt.be

Firefox

Om met Dokeos te werken raden wij je aan om FireFox te installeren http://www.mozilla.org/nl/firefox/new/ Met Internet Explorer kunnen sommige items niet zichtbaar zijn.

emailadres

Beste cursist Door de koppeling met het nieuwe administratieve programma is het niet meer mogelijk om zelf je gegevens te wijzigen. Indien je emailadres niet juist is moet je dit vanaf nu melden aan je leerkracht of het SNT-secretariaat. Het SNT dokeos team

Ik kan geen geluid afspelen

Is FireFox up-to-date? Hoe controleren: Ga bovenaan links naar Firefox/ help/ over Firefox. Om geluid af te spelen heb je flash nodig dat is een plugin in FireFox: http://www.mozilla.org/nl/plugincheck/ Dit eventueel bijwerken. Ook de knop test starten heeft te maken dat je updates niet up-to-date zijn. Flash alleen installeren: http://get.adobe.com/nl/flashplayer/

Opgeslagen wachtwoorden verwijderen Internet Explorer

Internet Explorer 1. Open Internet Explorer. 2. Klik op extra (wieltje bovenaan rechts IE). 3. Klik op Internetopties. 4. Er komt een venster met internetopties. 5. Tabblad Algemeen staat standaard open. 6. Bij “Browsegeschiedenis klikt je op verwijderen 7. Schakel het selectievakje naast Formuliergegevens en Wachtwoorden in. 8. Klik op Verwijderen. 9. Druk op OK. Handleiding te bekomen door te e-mailen naar helpdesk@snt.be

Russische tekens niet leesbaar

Ga naar FireFox bovenaan pijltje open klikken/webontwikkelaar/tekenset/automatisch herkennen/Russisch

Opgeslagen wachtwoorden verwijderen Google Chrome

1. Open Chrome. 2. Klik op het Chrome-menu op de browserwerkbalk. 3. Selecteer Instellingen. 4. Klik op Opgeslagen wachtwoorden beheren in het gedeelte 'Wachtwoorden en formulieren' om een lijst met opgeslagen gebruikersnamen en wachtwoorden weer te geven. 5. Gebruikers van Windows, Linux en Chrome-apparaten: in het dialoogvenster 'Wachtwoorden' dat wordt weergegeven, plaatst u de muisaanwijzer op de site waarvoor u het wachtwoord wilt verwijderen en klikt u op de X die aan de rechterkant wordt weergegeven. Gebruikers van Mac: u kunt uw wachtwoorden verwijderen in het dialoogvenster 'Sleutelhangertoegang' dat wordt weergegeven. Klik op klaar. 6. U kunt ook het dialoogvenster 'Browsegegevens wissen' gebruiken om alle wachtwoordgegevens te verwijderen die gedurende een bepaalde periode zijn opgeslagen. Handleiding kan je bekomen door te e-mailen naar helpdesk@snt.be

Opgeslagen wachtwoorden verwijderen Mozilla FireFox

1. Klik boven in het Firefox-venster op de knop Firefox en selecteer Opties. 2. Klik op het paneel Beveiliging. 3. Klik op Opgeslagen wachtwoorden…, zodat de wachtwoordenbeheerder wordt geopend.Om de wachtwoorden die u hebt opgeslagen te bekijken klikt u op Wachtwoorden tonen. Uw wachtwoorden worden automatisch verborgen zodra u het venster sluit. Om een gebruikersnaam en wachtwoord te verwijderen selecteert u deze in de lijst en klikt u op Verwijderen. Om alle opgeslagen gebruikersnamen en wachtwoorden te verwijderen klikt u op Alle verwijderen. Na het bevestigen van deze keuze zullen al uw opgeslagen gebruikersnamen en wachtwoorden worden verwijderd. 4. Klik op sluiten. Handleiding kan je bekomen door te e-mailen naar helpdesk@snt.be

Hoofdvestiging

SNT CVO
Centrum voor Volwassenenonderwijs
Arsenaalstraat 4
8000 Brugge
t 050 44 11 40
f 050 75 01 10
adm@snt.be

Openingsuren secretariaat
ma-vrij: van 8.30 tot 21.30 uur
zat: van 8.30 tot 12.00 uur

SNT CVO | Arsenaalstraat | Brugge | Copyright & disclaimer | Algemene voorwaarden